Uppdate:

Det blir nog en fin middag ändå.
Jag fick en ny bit oxfilé som jag pressade en vitlöksklyfta på och hade på lite grillkrydda.
Har även lite Morötter, Aborgine och sparris på g.
Åh det blir så mycket :/ Men jag måste bevisa att jag kan äta så att jag får åka på Grönan imorgon!
Undra om jag ska ha någon sås?
Om jag ska ta lite creme fraishe bara? Eller chilibea med 1032194325 kalorier, men den är så god :/
Nej Ingen Bea, då kanske jag bara får lite mild ångest?

Fy vad jobbigt det är att behöva tänka på mat hela dygnet, och planera in i minsta detalj, räkna kalorier och väga sig tvåtusen gånger om dagen.
Att inte bara kunna äta en jordgubbe utan att sen googla kalori innehåll och få ångest.
Jag gillar inte att leva såhär, jag vill kunna äta utan att tänka.
Jag gillar att äta nyttigt och så, men jag får ju ångest av det också, det skulle jag gärna slippa.
Skippar ju potatis och pasta och pommes och sånt, och det har jag gjort länge så det klarar jag mig lungt utan.
Men att få ångest över lite sparris och morötter?
Varför?
Medans jag kan stoppa i mig chips och godis ibland som att det inte fanns någon morgondag.
Men i helgen blir det inget godis eller så.
Pappa har köpt chips till ikväll, men det ska jag inte smaka av.
Vill ha en lugn kväll utan han Mr. Ångest
Och så vill jag kunna vara lycklig och fin imorgon på Grönan, och slippa ångest när jag ska äta där
För äta där ska jag, jag har lovat henne jag ska gå med
Hon vet att jag är sjuk
Jag lovade att äta en sallad iaf
Men jag kommer ha ångest över det med, men ska försöka att inte ha det.
Var så länge sen jag var med vänner på dethär sättet, vill inte att en dum sjukdom ska förstöra hela dagen
Kommer heller inte förbjuda mig till någonting sålänge jag är på grönan
Vill jag ha en mjukglass ska jag köpa mig en mjukglass, och vill jag ha en stor fet fish and chips, ja då äter jag det.
Och så är det med det! :P
Vi får la se hur det går med den saken (A)
Nu ska jag ut och umgås lite med mina kära föräldrar.

Bamsestyrkekramar till er! Hoppas ni klarar denna helg fint, jag önskar alla lycka till inklusive mig själv :P <3



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Åh tack, gud vad gullig du är! :$ ;D

<3



Det är jobbigt med mattankar.... att man inte bara kunde kasta dem i någon avlägsen å så dem kunde dränkas till döds...... =/

2010-07-16 @ 18:04:46
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Emelie

På Grönan borde man verkligen få vara fri från ångesten, där om NÅGONSTANS, liksom. Att man aldrig kan få ta ut ledighet från det.



Försök släppa kontrollen på Grönan, det är förtjänat.

2010-07-16 @ 18:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback