Musli

Har precis blivit itvingad frukost fast att jag är superfull i magen sen igår
Ser ut som en fet ko ju :(
Men mamma tvingade i mig frukost ändå
1 dl youghurt= 40 kcal och lite musli och russin kanske 120 kcal.
Fan nu har jag sån jävla ångest :( Och godissug!
Bara för att jag åt godis igår.
Är det så för er också?
Att om ni får i er något sött så blir ni typ som blodtörstiga vampyrer och bara vill ha mer mer mer? :O
Så är jag iaf, och det är hemskt att erkänna men jag blir fan riktigt jävla tokig påriktigt :S
Och så har jag SÅ JÄVLA MYCKET GODIS hemma :/
Var ju på marknad igår, där köpte jag 6, SEXSTYCKEN! chipspåsar :O kostade 10 spänn styck, så jag tänkte, äh jag bygger upp ett lager, fan inte smart av mig :/ hade redan två påsar hemma så har 8 st nu :O
Haha värsta anorektikern man låter som, vem fan har 8 chipspåsar hemma ?:P
Men jag köper lixom chips som jag är sugen på för stunden sen är jag inte sugen på dem längre och då köper jag andra, så är jag inte sugen på dem, och så fortsätter det XD
Likadant med mat, får slänga huuur mycket som helst som hinner bli dåligt :P
Tur att chips har lång hållbarhet ;)
Fast det är ju bra att jag inte äter dem, kanske är det bra att köpa och sen bara kolla på dem, de verkar ju funka :P

Sen har jag massa choklad och massa annat godis hemma också, mamma och pappa har köpt åt mig när jag har varit på sjukhuset :P
Men faktiskt så fick jag tillbaka färgen i ansiktet igår pga. lite godis så mamma blev lite gladare :P :)
Jag var iväg och vägde godiset nu, shiiit!
700 gram lösviktschoklad :O
Asså jag måste köpa flera olika smaker så att jag har sen om jag blir sugen, för blir bara sugen på en viss sort när jag blir sugen :P Och har jag inte den då blir jag som vampyren igen haha
Men det bör också tilläggas att jag har ägt denhär chokladen ända sen i Måndags utan att röra den och samma med det andra godiset som också var typ 700 gram :O
Igår åt jag kanske 150 gram choklad men det var från en "nödpåse" mamma köpte när jag var på sjukan så att jag slapp droppet :P

Varför är jag så jävla cp?
Sitter och snackar godis och chips?
Jag äter typ aldrig mat längre, men godis?
Det går bra :S jag är fan dum i huvet.
Jag vill ju gå ner i vikt, det gör man inte av godis.
Eller vill jag gå ner i vikt?
Jag vill inte skada mig själv och min familj längre, vill nöja mig med 47 men det går inte! :(
Men jag har verkligen lovat mamma och pappa att inte lägre än 47, och jag ska hålla det.
Medans jag bor hemma iaf, ÅH det känns så jävla fel att ljuga för dem :(

Jag måste också skriva att min mamma är bäst även om hon tvingar i mig mat, jag förstår ju att jag skadar mig själv och behöver mat men ändå.
Hon är bäst för att hon lovat att om jag klarar Buffén bra och äter lite iaf så ska jag få äta vad jag vill nästa vecka bara jag äter någonting litet, så det gör mig lite lugnare.
Soppa kommer det bli.
För på Onsdag får ju inte vågen visa mer än 47, då dör jag :(

Förlåt för cp inlägg om godis och chips.
Men dethär är min blogg och jag skriver vad jag känner för.
Ibland känner man sig pressad att skriva vissa saker för att "passa in"
För vissa av er som läser nu tänker säkert såhär att hon har ju inte ÄS och hur fan kan man få i sig såntdär och vad fet hon är och så.

Nej jag har ingen diagnositerad ÄS och det har jag aldrig sagt, jag vill bara gå ner i vikt som dom flesta.
Och jag äter godis ibland.
Så nu är sanningen lagd på bordet.
Jag är inte så perfekt som ni,
Jag failar och äter godis
Och jag går upp i vikt
Och ner
Och så fortsätter det såhär.
Jag mår inte bra
Mår någon av er bra? Asså innerst inne riktigt bra?
Hoppas ni mår bra
Jag tycker om er <3

Kommentarer
Postat av: Anotherana

Skit i vad andra tycker, du behöver inte ligga i nån kategori som ÄS-blogg eller nåt sånt. Skriv om dina framsteg om du vill det (att bli frisk alltså) eller vad du vill, jag tycker din blogg är intressant vad du än skriver :)



Pratade med det där om sötsug med min kille igår och kom fram till att jag är som en drogberoende. Jag tycker inte ens att visst godis smakar gott men jag sitter ändå och trycker i mig det för att få bort sötsuget, typ äter likörpraliner och lakrits och sånt, slickar bort socker på insidan av gamla påskägg och sånt (patetiskt, jag vet >_<). Får jag inte mitt dagliga socker blir jag lättretlig och trött och får huvudvärk så jag MÅSTE äta godis. Lyckas jag stå emot ett par dag så blir det lättare senare eftersom sötsuget minskar, men det är så jäkla svårt.

2010-07-31 @ 14:38:45
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Elina

Jag är diagnostiserad och jag äter godis. Min läkare säger att det tydligen är vanligare än man kan tro att anorektiker tycker att godis är mer okej/mindre farlig än mat. Och ja, om man äter godis en dag så är sockersuget mycket större dagen efter. Särskilt om man äter godiset på kvällen.



Hoppas att du tar hand om dig!

2010-07-31 @ 21:34:02
URL: http://www.envishetens.blogspot.com
Postat av: m

det jobbiga är att även om man "nöjer" sig så går det inte att börja äta normalt. alltså, för då går man ju upp vattenvikt (inte fett, utan det vatten man har drivit bort om man inte överäter då) och istället för att intala sig "det är bara vätska" så får man panik och tänker "lite till". förjävlig cirkel. man måste lära sig att tänka att kroppen faktiskt samlar på sig vätska och att det tar ett tag för kroppen att anpassa sig till att man börjar leva "normalt" igen, för ärligt talat, den gör det. kroppen är ganska flexibel.

jag tror att du är väldigt fin, du väger verkligen inte mycket, och liksom.. jag hoppas att du kan "nöja" dig och inte försöka fästa för mycket tanke kring siffrorna utan fokusera på att leva vanligt och förstå att kroppen behöver lite tid på sig att anpassa sig.

förlåt om jag lägger mig i, vet inte ens om jag kommenterat innan, men liksom.. jag läser och bryr mig och jag hoppas att du är en av dem som kan gå ner i vikt och må bra, inte bli självdestruktiv och aldrig kunna sluta. så, fina du, ta hand om dig!

2010-07-31 @ 22:35:51
Postat av: lisa

asså ursäkta att jag bara skriver detta men jag lyssnade på en låt precis nu när jag läste detta inlägget och en rad i låten passade så sjukt bra in på det jag läste precis när jag hörde den raden så var bara tvungen att skriva detta här.

du skrev att du hatar att ljuga för dom och att du önskar att du kunde nöja dig med 47 men det går inte. a såhär gick iaf den text biten:



Hon hatar sig själv, att hon inte kan sätta stop

hon är rädd för ångesten som kommer när hon äter nåt.



haha tyckte bara det passade in liksom ;) men ha det bra,

kram

2010-07-31 @ 23:24:39
URL: http://farfromperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback