Läkarbesök

Hej allihopa!
Somsagt har jag ju varit hos läkaren idag, pappa följde med och det var verkligen skönt kan jag säga.
Vi kom in till en doktor, en kvinnlig som jag hade hoppats på och hon frågade om jag eller pappa ville prata, jag vågade inte så pappa pratade.
Hon lyssnade och skrev ner en massa och ställde även lite frågor angående mina problem och så.
Kändes verkligen som att hon brydde sig, det hade jag inte trott, så fick jag väga mig och mäta mig och ta blodprov och ekg.
Och eftersom att dethär bara var på en liten läkarmottagning så kan dom inte göra mycket mer än att skicka mig vidare, vilket hon gjorde eftersom att mina hjärtslag låg väldigt lågt, 35 st i minuten.
Så jag fick åka till akuten i Norrtälje där det togs massor av prover och konstaterades igen att mitt hjärta slog för sakta.
Dom sa att det var för att jag har ingen näring och ingen ork i kroppen så kroppen spar på den energin den har.
Där fick jag också träffa en snäll doktor som tog till sig det jag sade och hon gav mig ett papper att fylla i till Stockholms center för ätstörda och så skrev hon en remiss till dem också så nu är det faxat direkt dit och är även remisserad till en psykolog sålänge.
Mamma och pappa förstår nog nu hur det verkligen är, för båda doktorerna förklarade att det sitter i huvet och sålänge jag inte får hjälp med det som sitter i huvet kommer inte kroppen bli frisk.

Jag orkar inte berätta så mycket mer detaljerat iaf just nu, men det är iaf väldigt skönt att ha fått denhär hjälpen som ett första steg på vägen.
Och det bästa är att mamma och pappa verkligen förstår nu och det känns så himla skönt
Som en sten som släppts från mitt hjärta.
Nu ska jag sitta och umgås lite med mina kära föräldrar, är lite trött efter dagen kan man säga.
Dom var tvugna att sticka nålen i mig 13 gånger för att dom inte fick något blod.
Haha
Vi hörs sen Puss.

Kommentarer
Postat av: Anotherana

Usch, jag minns när jag tog blodprov för att kolla näringsvärden och sånt. En inkompetent sköterska stack mig 4 gånger i vardera armveck, sen började hon sticka i handen också och till sist i foten innan en annan kom in och sög ut blodet direkt på första försöket :P

2010-07-28 @ 19:45:10
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: Anotherana

Sv: nja, lite för få vita blodplättar typ :P men det var ett tag sen jag tog prover, innan min anorexi "blommat upp" på allvar igen. Typ när jag var inne i en må-bra-period. Så nu vet jag inte hur de ser ut, misstänker att jag har en del brister.

2010-07-28 @ 22:14:05
URL: http://anotherana.webblogg.se/
Postat av: nixpro

puls med mera visar ju att det var på tiden



Så bra att du fick en bra doktor. Att dina föräldrar fick lite grann förklarat.



SCÄ brukar ju ha viss väntetid men jag gläds med dig att du tog dessa steg. Det första steget är viktigast sägs det



:)



2010-07-28 @ 22:34:58
URL: http://nixpro.bloggplatsen.se
Postat av: b

Oj, 13 gånger!

2010-07-29 @ 11:58:06
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: Anja

Hejhej, duu jag har samma problem som dig! Jag kan äta hur mycket som helst då jag väl påbörjart.. Inte kul alls. T.ex. pannkakor. LOVAR DIG jag äter över 20 st. Samma gäller våfflor, hur gör man? Har du msn förresten? Vorekul att prata lite

2010-08-01 @ 22:49:46
Postat av: ella

gud vad skönt att du fått hjälp.

2010-08-11 @ 19:03:05
URL: http://fuckyeahskinnybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback